Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J35a80n 10K71a10r82a44s11e92k

8. 12. 2022 21:22

s vnuckou (4,5) roku doma mluvi jen nemecky (dcera neumi tak dobre) a tak ji na navsteve obcas zpivame treba 'okolo Frydku...'

Holcicce se to libi a snazi se to i zopakovat, ale ma uz ve 4 letech ten nemecky prizvuk, ze rika napr: 'a na ni se sélena tráwitschka'.

Obracene to bude asi podobne a tak by mi zajimalo, jak se ceske deti uci ten nemecky prizvuk a vyslovnost. Vzpominam si, jak nam ucitel nemciny vzdycky rikal:

'vy reknete fátrrr, a vrabci na strese udelaji frrrr'

0 0
možnosti

Kamarádka dělala společnost jedné staré paní na vídeňském předměstí. Občas jsem ji na několik dní vystřídala. Moje němčina byla přibližně 30-35 let stará, takže jsme si spolu užily kopu švandy. Překládala jsem jí z češtiny písničku "tam na horách, tam je krásný vzduch, samý kravinec a v něm plno much ... Nejraději si ale zpívala "kalinka, kalinka, kalinka KAKALA ;-D. Nejlepší jazyk je ten, který spojí lidi.VR^:-)

2 0
možnosti
Foto

To by se mi taky libilo😂😂😂kamaradku si “adoptovaly” videnske jeptisky,to se pak uci samo😂

1 0
možnosti

J69a44n 25M41a85r78e57k

7. 12. 2022 0:15

Tak tu němčinu vám opravdu závidím. Moje matka, ač Češka od narození do svých 25 let života žila v Rakousku. (Poblíž Sankt Polten). Její rakouština byla nádherná. Znala i několik dialektů...z Nieder i Ober Osterreichu. Jak krásný a jemný jazyk ve srovnání s Reichsdeutsch!! Když slyším Němce z Hamburku, mám onavy, že mu při tom chrčení vypadnou vyndavací zuby!

5 0
možnosti

J43a41n 78H43a71r39v87a66n

7. 12. 2022 13:52

Pracoval jsem léta s Němci i Rakušany, mluvil s nimi německy, ale rozdíl v řeči neslyšel. Zato kamarád, co mnoho let žil v Německu a za manželku má Němku, se divil - "vždyť je to úplně jiná řeč!" ;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 769x
prostě já, www.naucimte.online

Seznam rubrik