Španělské cestování s partnerem nalehko :-)

23. 03. 2020 11:42:09
Jaké to je cestovat s přítelem/přítelkyní a nalehko? S někým, kdo byl nejdále autem v Chorvatsku a letecky v Egyptě na all in?

Bylo před Vánoci 2019. Lámala jsem si hlavu, co koupit pod stromeček svému relativně novému partnerovi po roce známosti. Pořádně toho člověka neznáte, nevíte ještě, jak reaguje v krizových situacích a máte růžové brýle. Tak jsem přemýšlela, zda se mi chce riskovat, že mi spadnou :-D Nakonec jsem to riskla. Koupila jsem letenky na jih Španělska, konkrétně do Málagy. Už jsem tu byla několikrát za dob mého cestování a musím uznat, že samotná Málaga mě nikterak neuchvátila, spíš naopak. Projitou ji máte tak za tři hoďky a kromě plácání se na pláži Malagueta zde není nic moc co dělat, pokud nejste peciválové. Proto jsem neváhala a v rámci vánočního dárku jsem naplánovala využít i půjčovnu vozidel a dělat trip dále pokračovat na západ a na sever, okoužkem zpět do Málagy. Rada první: zamyslete se nad tím, jaký je partner typově. Zda je pecivál nebo drobrodruh, zda vůbec rád cestuje a poznává nové země a kultury. Tohle bych viděla jako nejdůležitější poznatek všeho. Několikrát jsem si na něj v průběhu vzpomněla. Já při svém cestování křížem krážem spala pod stanem na Ukrajině, jednou v kánoii na vodě v Rakousku, protože chatky došly a stany jsme si nevzali, na lavici i pod lavicí a vlastně bych se asi vyspala i ve stoje :-D. Můj partner je o téměř deset let mladší a tahle generace je asi nějaká divná :-D taková zpohodlnělá mi přijde. Když pominu prvopočáteční hejknutí, že děkuje za dárek, z čehož jsem nechápala, zda je vůbec rád, že se konečně podívá za hranice ČR, jsme po pár neúspěšných pokusech najít hotel dorazily do hostelu s vlastní koupelnou ( to je moje druhá rada), nadšení se nekonalo.Prosím vás chlap musí mít zásadně svou koupelnu, pokud není od přírody dobrodruh!!Pokud mu slíbíte hotel nebo hostel a nejste kamarádi, ale patrneři, jednoznačně vlastní koupelnu. Ono o tu koupelnu ve finále až tak nejde, ale král musí mít vlastní trůn a nebýt někde na společném na chodbě, mi bylo řečeno. Pokud jste ve Španělsku někdy byli, víte, že tam moc nepěstují ústřední topení a ve většině ubytovacích zařízení nejsou ani přímotopy. Což byl samozřejmě případ i našeho hostelu. Takže zima jako v morně, tulení nezabíralo a drkoty zubama do rána. Recepce na můj dotaz ohledně topení s úsměvem odvětila, že nemaj. Druhý den jsem se dočkala toho, že kdybych tohle věděl, přibalím si zimní svetr a deku, což bysme se asi do mikrozavazadla od Ryanairu nedostali, že ano. Hladolet povolí jen malý zmetek, co se vejde pod sedadlo. V odpoledních hodinách po sibiřském spánku mi bylo řešeno, že Málaga je hnusná a že nechápe, co na Španělsku vidím, co mě tak okouzlilo. Španělská kuchyně měla být taky úžasná a Paellu si může koupit v Kauflandu u nás, tapas ho nelákaly, to je malý :-D já si to užívala, rozhodla jsem se ho ignorovat. Tak nám krásně začala společná dovolená. Několikrát jsem vystartovala, obzvlášť poté, co krákoral, že všude dobře, doma nejlíp jsem měla chuť ho s jeho "znalostí" cizích jazyků vyhodit někde u krajnice. Když jsem to i řekla, řekl, že nemá problém, protože má navigaci a slovnik.cz. Co vám budu povídat. Poté, co jsme navštívili lokální trh s ovocem, zeleninou a místem, kde prodávali jamón v kornoutku na každém kroku, jsem měla pocit, že to bude lepší. Chyba číslo tři, nedostatečná informovanost se na jídlo, chlap cestuje jen se žrádlem na dosah. Samozřejmě jsem se dozvěděla, že neumím řídit. Chyba číslo čtyři. Nech ho řídit nebo alespoň navigovat, aby neměl tolik času se zaobírat tím, jak neumíš řídit. Průběžně jsem měnila plán cesty, co vidět a co vynechat dle protaženého obličeje a stupně nálady 1-10. Každopádně z Málagy na Gibraltar, nutně jsem potřebovala vidět volně pobíhající opice. Bohužel mimo sezónu lanovka zavřena, až od dubna a opice až nahoře, že ano. Takže výstup jako kráva, klepaly se nám nohy a funěly jsme jak býci při zápasech. Ale neskutečná nádhera. Ty výhledy kolem dokola, samozřejmě xy fotek s opicema, jeskyně. Můžu vřele doporučit. Dále Cádiz, ten nás ničím moc nezaujal, abych byla upřímná, tak jsme jen dali zmrzku a jeli dál. Hrozně jsem se těšila na Národní park Doňana, kam jsme nakonec nejeli, protože jsem se dostatečně nepřipravila a cesta by trvala jen tam 4 hodiny, protože přímo nic nevede, tak mi moje drahá polovička mi oznámila, že kvůli plameňákům, který může vidět v zoo a pár koním bez ohrad tam nejedem :-D. Sevilla nádherná, kdo nebyl ve Španělsku v Seville, jako by nebyl. Určitě doporučuji, byla jsem tam už poněkolikáté. Dá se sehnat zadarmo průvodce každý den, když je do googlu hodíte freeguide tour sevilla vyskočí vám jich několik a vyzvedávají v hotelích nebo před památkami. Poté do mé milované Cordoby. Upřímně za mě neznám město, které by mě víc okouzlilo. Katedrála, mešita, kavárny, bary, barevné domečky, křivolaké uličky. Jako nestrávíte tam týden, to by vás asi nebavilo, ale dva dny určitě. Doporučuji navštávit místní spááčko jménem HAMAM, je jich zde několik, my tedy bohužel nebyli, nejsem zvědavej na Turky ani nahý Španěly za spousty peněz :-D.

Nejvíc se ovšem líbilo CAMINITO DEL REY, jiným názvem Andaluský chodník smrti. Visíte nad propastí několik desíte i stovek metrů ve skalách, nad vámi lítají orli a supi, provazový most není jen tak pro sralbotky, dostanete na kebuli helmičku. Vážně zážitek a my měli nádherné počasí. Jo a byli jsme tam v půlce ledna a chodili v tričkách s krátkým rukávem. To asi vzalo celé Španělsko tak trochu na milost. Být zima, tak je se mnou amen, několikrát jsem si vyslechla komentáře o malém zavazadle, do kterého vše nejde sbalit, že jsem šílenec, že letím s někým, kdo nedá v letadle ani vodu a ještě díky pozdnímu check-inu nesedíme vedle sebe. Jako co si budem :-D přežili jsme to, nerozešli jsme se, ale radši se s ním budu motat někde blíž po Evropě. Už aspoň vím, na co si mám dát pozor, až něco budu plánovat. Jo a abych vás pobavila nakonec. Nenechala jsem se odradit a naplánovala víkend v Římě, ale jelikož celou Evropu postihl Coronavirus, zrušili nám let a ubytko mi odmítlo vrátit peníze za ubytování s výhledem na Coloseum, to mě teda dost naštvalo. Měla jsem to objednané i s luxusní snídaní, za kterou by mě pochválil. Místo toho jsme seděli doma na gauči a pustili si film o Římě a následně o Pompejích a stálo nás to prd. Samozřejmě příště zas radši někam pojedu, ale doma je taky dobře ne? :-)

Autor: Eliška Grecman | pondělí 23.3.2020 11:42 | karma článku: 12.93 | přečteno: 585x

Další články blogera

Eliška Grecman

Když cestuješ s chlapem…vol.1

Tak jsem se rozhodla pro pobavení popsat zážitky z cestování s mým mužem, někoho možná pobaví, někoho pobouří, ale nic jsem si nevymyslela, ani obzvlášť nijak nepřikrášlila. Možná trošku :-)

22.8.2023 v 14:34 | Karma článku: 22.08 | Přečteno: 944 | Diskuse

Eliška Grecman

Všechno je maňana, take it easy a don 't worry aneb možná si to sami komplikujem

Určitě jste už slyšeli o jižanské pohostinnosti, kontaktnosti, jejich siestách, ale i laxnosti. Nevím, zda je to dáno těmi vedry, ale rozhodně se nepředřou. Ale co když jejich způsob života má něco do sebe?

13.2.2023 v 20:32 | Karma článku: 20.10 | Přečteno: 637 | Diskuse

Eliška Grecman

Mimo sezónu a mimo turisty, aneb co se může stát, když jedete na vlastní pěst mimo davy

Jezdíte vždy a všude s cestovkou a sami jste se nikam neodvážili a zvažujete? Anebo jezdíte i sami, ale vždy v létě nebo nejpozději na podzim po hlavní sezóně? pojďme se podívat na pár věcí, na které lze narazit

5.2.2023 v 19:32 | Karma článku: 22.88 | Přečteno: 684 | Diskuse

Eliška Grecman

Chci cestovat a poznávat svět, ALE mám omezený rozpočet

"Ty zas někde lítáš?" "Já bych si tak strašně přála se aspoň jednou za život podívat k moři, do Říma nebo třeba do Benátek, ale na to já se svým platem můžu zapomenout, to se mi nikdy nesplní." PROČ? Ptám se já...

25.1.2023 v 11:20 | Karma článku: 24.55 | Přečteno: 759 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.89 | Přečteno: 467 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 581 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 475 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 52 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 758

prostě já, www.naucimte.online

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...