Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žena sama na cestách vol.2...a jak to bylo dál...

pokračuji v krasojízdě aneb jak se dál ubírala dovolená....žena sama na cestách, které šiblo a rozhodla se, že dobude svět sama na skútru i na kole :-)

 

Tak už jsme zjistili, že ráda cestuji a navíc sama. Samozřejmě to vždycky není easy a při každé takovéto dovolené zjistím, jak jsem báhová, že jsem si myslela, že už mě nic nepřekvapí. Vyrazila jsem na svém pronajatém skútru na výlet. Se svojí offine navigací se přece neztratím, že. Občas se samozřejmě stane, že mě zavede do slepé uličky a já stojím proti zdi. Ale to se vsákne.

Jsem správná žena a výhodou i nevýhodou většiny žen je, že máme rády věci naplánované. Málokdy jedeme někam jen tak na blind, ale naše příprava bývá velmi pečlivá. Záměrně říkám většina žen. Já jsem si za cíl své cesty našla Montserrat, klášter v horách, odkud ze všech fotek byl krásný výhled a kam jezdí lanovka. Je vzdálený asi šedesát kilometrů od Barcelony a já jsem si říkala, jak to bude super, když prozkoumám jinou krajinu. Tak jsem vyrazila se svačinkou, offline mapou, ipadem a telefonem vstříc dobrodružství. Tak si jedu, do sluchátek mi řve nějaká dupárna, říkám si, jak je krásně na světě a že je vlastně fajn nebýt na nikom závislá, nemuset se přizpůsobovat, jet rychle jak chci, kudy chci a zastavovat si, kde se mi zlíbí. Asi třicet kilmetrů od Barcelony se mi rozsvítila kontrolka benzínu, tak jsem si řekla, že si pro jistotu dotankuji benzin do skútru, abych nezůstala nikde "viset". Zajela jsem na benzínku v nějaké díře, kde by benzínku opravdu nikdo nečekal a začala jsem v batohu hrabat peněženku. Hrabu, hrabu a na dně batohu se mi rozvísítí žárovka jak v animovaném fimu v bublině a mě dojde, že peněženku jsem nechala hystericky pod matrací na hostelu.

Bydlení na hostelu je sice fajn, všichni jsou friendly, chtějí se s vámi bavit, pomáhat vám, hraje tam živá hudba a jídlo i drinky jsou za pusu, ale jsem z ČR. Což nutně znamená mít trošku paranoiu v tom, že se bojíte nechávat věci ležet na stole, tašku v dosahu cizích lidí, neustále máte potřebu si zamykat cennosti do skříňky a podvědomě naučeně si berete telefon do kapsy, ačkoliv jdete jen na toaletu ( i s možností, že jednoho dne spadne telefon ze zadní kapsy kalhoty do záchodové mísy-ne, že by se mi to nikdy nestalo :-D). Každopádně abych neodbočila od tématu. Pod matrací na hostelu jsem zapomněla kompletně celou peněženku včetně všech platebních karet, občanky, řidičáku a všeho, co nutně potřebujete. Dobré jsem věděla, že buď použiju svůj šarm a uhraju to nebo jsem v háji.Naštěstí jsem nenatankovala, šla jsem rovnou vyjednávat. Moje španělština se omezovala na čtyři základní slova  a s těmi jsem věděla, že neobstojím. No dinero, no tarjeta, jinými slovy no money no funny honey. Pumpař byl podsaditý mladík, který se tvářil, že bydlí ještě u matky a anglicky mluvil naposledy před 15lety, takže když jsem se jala vysvětlovat, co se mi stalo, nechápal nebo se tak alespoň tvářil. Nakonec mi suše odpověděl, že ve Španělsku se platí penězi. Nabízela jsem mu totiž do zástavy svůj nový Iphone i tablet, abych si mohla do skútru natankovat a dojet si na hostel pro peníze. Moje složité vysvětlování situace bez peněz atd. s ním vůbec nehlo, ani můj šarm nezabral. Starší dáma, která na benzínce vykládávala do regálu zboží mě taky nezachránila, jen zopakovala, že se ve Španělsku platí penězi. Sedla jsem si na patník a zoufala dala ruce do dlaní.

Z toho plyne poučení číslo 1).Když jdete kamkoliv obzvlášť mimo hotel/hostel, noste s sebou alespoň malou hotovost 5-10euro, věřte mi, může vám to zachránit život. Ideálně, když si je dáte do náprsní kapsy bundy a nebudete je vyndávat po dobu celé dovolené, jen pro případ nouze. Mě by tenkrát 10euro znamenalo plnou nádrž a ještě kafe na pumpě.Takže co se dělo dál. Zvažovala jsem koza, proč jsem si nestáhla tu appku podle návodu http://www.vimkamklikam.cz/nakupy-a-platby/jak-pouzivat-mobilni-telefon-misto-platebni-karty a nemohu teď zaplatit telefonem. Seděla jsem na patníku a regulérně mi bylo do breku. Jako moc možností nebylo. Žebrat nebo stopovat. Tak jsem si stoupla k patníku a stopovala. Sama ženská ve Španělsku, neumí mluvit, odvezou ji někam a už mě nikdo nikdy nenajde.Zastavil mi po krátké chvíli mladý pár z Kolumbie s pojizdným šrotem, pokusila jsem se jim anglicky vysvětlit o co mi jde, ale světe div se, odvezli mě na hostel i zpět pro skútra, popovídali jsme si, co dělají, odkud pochází, neokradli mě, neznásilnili a vše nakonec dopadlo v pohodě.

Poučení číslo 2).Mějte u sebe vždy malý slovníček, pokud nemluvíte plynule. Nemusíte potom mávat do vzduchu rukama a nohama, abyste pantomimicky vysvětlili, co se vám stalo. A co je taky skvělé.

3).Vždy mějte u sebe nabíječku nebo powerbank. Není snad nic horšího než když jedete ve stoplým autě, rádi, že vás někdo sveze a máte navigovat na místo určení, samozřejmě si nepamatujete ulici ani název hostelu a vybije se vám telefon :-DDD V tom případě je fajn si pamatovat aspoň nějaký vztyčný bod, třeba přístav, hotel ve tvaru písmena D apod. Nakonec konec dobrý, všechno dobré, Montserrat byl nádherný. Stejně si říkáte, že jsem divná, že cestuji sama a s nikým se o to nepodělím. Dělím se s přáteli, kterým posílím fotky, sdílím videa a co miluju nejvíc. Před každou cestou si stáhnu alespoň dva ebooky, na které nemám normálně vůbec čas, když jsem v ČR. Sedím v restauraci, dávám si těstoviny s mořskými plody, víno nebo lokální pivo a čtu. Občas zavřu oči, nasadím sluneční brýle a jen si užívám sluníčko, které mi opaluje obličej. Občas usnu na dece na pláži na několik hodin. Je krásné být jen sama se sebou...

 

 

Autor: Eliška Grecman | čtvrtek 27.12.2018 11:46 | karma článku: 11,84 | přečteno: 434x
  • Další články autora

Eliška Grecman

Když cestuješ s chlapem…vol.1

Tak jsem se rozhodla pro pobavení popsat zážitky z cestování s mým mužem, někoho možná pobaví, někoho pobouří, ale nic jsem si nevymyslela, ani obzvlášť nijak nepřikrášlila. Možná trošku :-)

22.8.2023 v 14:34 | Karma: 22,08 | Přečteno: 954x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Všechno je maňana, take it easy a don 't worry aneb možná si to sami komplikujem

Určitě jste už slyšeli o jižanské pohostinnosti, kontaktnosti, jejich siestách, ale i laxnosti. Nevím, zda je to dáno těmi vedry, ale rozhodně se nepředřou. Ale co když jejich způsob života má něco do sebe?

13.2.2023 v 20:32 | Karma: 20,29 | Přečteno: 641x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Mimo sezónu a mimo turisty, aneb co se může stát, když jedete na vlastní pěst mimo davy

Jezdíte vždy a všude s cestovkou a sami jste se nikam neodvážili a zvažujete? Anebo jezdíte i sami, ale vždy v létě nebo nejpozději na podzim po hlavní sezóně? pojďme se podívat na pár věcí, na které lze narazit

5.2.2023 v 19:32 | Karma: 22,88 | Přečteno: 692x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Chci cestovat a poznávat svět, ALE mám omezený rozpočet

"Ty zas někde lítáš?" "Já bych si tak strašně přála se aspoň jednou za život podívat k moři, do Říma nebo třeba do Benátek, ale na to já se svým platem můžu zapomenout, to se mi nikdy nesplní." PROČ? Ptám se já...

25.1.2023 v 11:20 | Karma: 24,55 | Přečteno: 766x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Jak se z My name is nedobrovolně stalo Ich heisse.....aneb cesta za němčinou

Kolika jazyky mluvíš, tolikrát jsi člověkem, se říká. Nikdy jsem si nemyslela, že budu až tak lidská, že budu mluvit plynule třema jazyky a mým oblíbeným jazykem se stane tolik nenáviděná němčina.Cesty osudu jsou nevyzpytatelné...

6.12.2022 v 20:38 | Karma: 25,89 | Přečteno: 663x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schválila vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  15:22

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče

24. dubna 2024  13:51,  aktualizováno  15:21

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  15:19

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

ANO bylo pro zvýšení věku odchodu do důchodu. Havlíčkovi vadí zápis z Hradu

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  15:14

Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 769x
prostě já, www.naucimte.online

Seznam rubrik