Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když je život jako bublina z bublifuku...

taky vám někdy přijde, že ačkoliv se stavíte takřka na hlavu, že něco nejde tak, jak byste si představovali a jinému neumětelovi vše padá do klína? Zkusili jste si vzít někdy bublifuk?

Klasická pondělní deprese...pátek v nedohlednu...celý den jeden hovor za druhým a řešení problémů neznámé...navíc pár hodin vydatného deště, takže člověk ani nemůže pořádně ven..co s tím?

Od té doby, co mám dítě jsem zjistila, že spousta věcí pro děti má docela uklidňující efekt, pokud ovšem nepočítám hračky, které vydávají zvuky, které nám rodičům, drásají nervy po třetím přehrání skladby.

Poslední dobou, když jdeme s dítětem ven, nikdy neopomenu s sebou vzít křídy na kreslení a bublifuk. No a co, že pejsek vypadá jak seždímaný pásovec, že příšerka vypadá jako dobrák od kosti a že parník připomíná ponorku. Nejde vůbec o to, jak to vypadá, ale jaký to má vliv, nejen na dítě, ale i na mě. Úplně vypnu, což je v dnešním světě mobilních telefonů a mobilních dat s nepřetržitým signálem téměř jako výstup na Annapurnu, téměř nemožné.

Ale co mě obzvláště zaujalo je bublifuk. Dítě do něj většinou foukne tak, že máte mokrý celý obličej a vylítne z něj zpravidla mini bublina bez jakékoliv sofistikovanosti. Ale já si s tím hraji. Trénuji dech jako při cvičení jogy, schválně foukám největší bubliny a koukám se, jakou mají modrou a růžovou barvu a jak se krásně mění. Kéž by to bylo tak easy a všechna naše rozhodnutí by se dala udělat stejně snadno jako vyfouknout kvalitní bublinu. Dokonce některá bublinková rozhodnutí jsou tak kvalitní, že skáčou po hladině našeho rybníka, až mě napadá, že to odporuje fyzikálním zákonům. Proč zdánlivě jednoduché věci musíme kolikrát vnímat tak složitě a komplikovat si sami život? Prostě jedna z deseti skáče po hladině...

A když fouknete do jedné už vyfouknuté bubliny, téměř vždy se rozdvojí a jsou z ní minimálně dvě stejně velké. Což je taky jasné, že když někoho popostrčíte správným směrem, může jeho rozhodnutím vzniknout více než jeden dobrý skutek.

A co mě napadlo dneska? Hrdost...jednoduše hrdost, že syn umí vyfouknout bublinu sám, drží si bublifuk, běží podél rybníka a hází na mě kudlibabky. Hrdost, že můžu být u toho, že i když se kolikrát trápím rozhodnutími, které už nejsou jen o mě, ale rozhoduji těžké věci za dva a nevím, zda dobré, tak můžu být hrdá na to, jaké pokroky udělal a já mohla být u toho. 

Stále platí, že pondělky nemám ráda, protože jsou většinou chaotické a někdy jednám víc než impulsivně, když mě někdo vyprudí, jsem hrdá, že znám kolem sebe lidi, dětí, přátele, kteří jsou skvělí, soběstační a když občas foukám bubliny, připomínají mi nás, jak do sebe občas narazíme, spojíme se a pak skáče každý zase dál svou cestou. I konec pondělí může být fajn.

Autor: Eliška Grecman | pondělí 29.8.2016 20:07 | karma článku: 12,74 | přečteno: 311x
  • Další články autora

Eliška Grecman

Když cestuješ s chlapem…vol.1

Tak jsem se rozhodla pro pobavení popsat zážitky z cestování s mým mužem, někoho možná pobaví, někoho pobouří, ale nic jsem si nevymyslela, ani obzvlášť nijak nepřikrášlila. Možná trošku :-)

22.8.2023 v 14:34 | Karma: 22,08 | Přečteno: 954x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Všechno je maňana, take it easy a don 't worry aneb možná si to sami komplikujem

Určitě jste už slyšeli o jižanské pohostinnosti, kontaktnosti, jejich siestách, ale i laxnosti. Nevím, zda je to dáno těmi vedry, ale rozhodně se nepředřou. Ale co když jejich způsob života má něco do sebe?

13.2.2023 v 20:32 | Karma: 20,29 | Přečteno: 641x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Mimo sezónu a mimo turisty, aneb co se může stát, když jedete na vlastní pěst mimo davy

Jezdíte vždy a všude s cestovkou a sami jste se nikam neodvážili a zvažujete? Anebo jezdíte i sami, ale vždy v létě nebo nejpozději na podzim po hlavní sezóně? pojďme se podívat na pár věcí, na které lze narazit

5.2.2023 v 19:32 | Karma: 22,88 | Přečteno: 692x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Chci cestovat a poznávat svět, ALE mám omezený rozpočet

"Ty zas někde lítáš?" "Já bych si tak strašně přála se aspoň jednou za život podívat k moři, do Říma nebo třeba do Benátek, ale na to já se svým platem můžu zapomenout, to se mi nikdy nesplní." PROČ? Ptám se já...

25.1.2023 v 11:20 | Karma: 24,55 | Přečteno: 766x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Jak se z My name is nedobrovolně stalo Ich heisse.....aneb cesta za němčinou

Kolika jazyky mluvíš, tolikrát jsi člověkem, se říká. Nikdy jsem si nemyslela, že budu až tak lidská, že budu mluvit plynule třema jazyky a mým oblíbeným jazykem se stane tolik nenáviděná němčina.Cesty osudu jsou nevyzpytatelné...

6.12.2022 v 20:38 | Karma: 25,89 | Přečteno: 663x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  15:46

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  15:41

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče

24. dubna 2024  13:51,  aktualizováno  15:21

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 769x
prostě já, www.naucimte.online

Seznam rubrik