když je prodávající cholerik a kupující podivín...

16. 05. 2016 20:05:36
jak říkám, ideální případy neexistují a některé jsou i úsměvné a ráda na ně vzpomínám. A některé, jak to tak bývá, dávám na školeních jako odstrašující případ :-D

Každý si myslí, že práce realitního makléře je ukázat byt, otevřít dveře a zinkasovat peníze. Všechno je jednoduché jako facka a tuhle práci může dělat každý. Já osobně si to nemyslím, protože tuto práci dělám už sedmým rokem a musím říct, že kdybych za sebou neměla už X náročných případů s přesouváním financím, přerozdělováním pozemků, předěláváním dispozic či vyplácení exekucí. Ano, jistě, jsou klikaři, kteří mají jednoduché případy, ale ty já osobně, neznám.

Já vždycky říkám, že realitní makléř je tak trochu od každého trochu, musí být dobrý obchodník, musí umět prodat i zdánlivě neprodejné, ale je i mediátor, prostředník a mantinel mezi klienty.

Jednou jsem měla klientku, která prodávala byt na Praze 3, a byt byl součástí domu, který dostala zpět v restituci. Je to žena velmi svérázná a hned je se vším hotová. Začaly jsme prodávat jeden z jejích půdních bytů, který byl před rekonstrukcí. S ohledem na příznivou cenu jsme měli nemálo prohlídek už během prvního týdne. Každému se něco nelíbilo, až přišel jeden klient s manželkou s tím, že by byt chtěli koupit.

První průšvih nastal v okamžiku, kdy jsme chtěli podepsat rezervační smlouvu. Bylo mi řečeno, že žádný rezervace se podepisovat nebude, protože nikdo, potažmo, kupující mi za žádné peníze nedá, že to není jejich problém. Přes veškerou moji snahu o vysvětlení obchodního postupu jsem to vzdala a dohodli jsme se, že provizi, která byla ve výši rezervačního poplatku, uhradí prodávající přímo na účet realitní kanceláře.

Tím to celé začalo a v podobném duchu pokračovalo. Kdo je výrobcem bezmála sto let starých oken, proč je koberec modrý a jak to, že paní majitelka dostala dům v restituci, konče. Majitelka nejdříve odpovídala na všechny otázky shovívavě a pouze s potají protočenými panenkami. Snažila jsem se ji uklidnit, že jelikož mají kupující peníze z vlastních zdrojů, samotný prodej nebude mít dlouhého trvání.

To, že pan kupující díky svým vlasům vypadal jak ovčí babička a byl velmi nedůtklivý a uštěpačný na každou poznámku, ještě nebylo tak zlé, jako když jsem pro něj šla k výtahu čekajíc u právního zástupce, otevřely se dveře výtahu a pán i jeho dcera měli na obličejích roušky. Upřímně jsem nevěděla, jak reagovat, chtělo se mi hrozně smát.

Když je uviděla paní majitelka, nasucho polkla, poznamenala, že žádnou přenosnou chorobou nedisponuje a mě po této schůzce oznámila, že již nadále budu podepisovat vše já na základě plné moci, protože jinak by celý obchod nedopadl dobře.

Takže někdy je asi opravdu lepší klienty s rozdílnými přístupy k životu oddělit tak, aby nevznikaly zbytečné třenice.

A vrchol všeho?

Při předání v bytě chyběl odkapávač.....tomu já říkám no comment...

Autor: Eliška Grecman | pondělí 16.5.2016 20:05 | karma článku: 17.39 | přečteno: 989x

Další články blogera

Eliška Grecman

Když cestuješ s chlapem…vol.1

Tak jsem se rozhodla pro pobavení popsat zážitky z cestování s mým mužem, někoho možná pobaví, někoho pobouří, ale nic jsem si nevymyslela, ani obzvlášť nijak nepřikrášlila. Možná trošku :-)

22.8.2023 v 14:34 | Karma článku: 22.08 | Přečteno: 944 | Diskuse

Eliška Grecman

Všechno je maňana, take it easy a don 't worry aneb možná si to sami komplikujem

Určitě jste už slyšeli o jižanské pohostinnosti, kontaktnosti, jejich siestách, ale i laxnosti. Nevím, zda je to dáno těmi vedry, ale rozhodně se nepředřou. Ale co když jejich způsob života má něco do sebe?

13.2.2023 v 20:32 | Karma článku: 20.10 | Přečteno: 637 | Diskuse

Eliška Grecman

Mimo sezónu a mimo turisty, aneb co se může stát, když jedete na vlastní pěst mimo davy

Jezdíte vždy a všude s cestovkou a sami jste se nikam neodvážili a zvažujete? Anebo jezdíte i sami, ale vždy v létě nebo nejpozději na podzim po hlavní sezóně? pojďme se podívat na pár věcí, na které lze narazit

5.2.2023 v 19:32 | Karma článku: 22.88 | Přečteno: 684 | Diskuse

Eliška Grecman

Chci cestovat a poznávat svět, ALE mám omezený rozpočet

"Ty zas někde lítáš?" "Já bych si tak strašně přála se aspoň jednou za život podívat k moři, do Říma nebo třeba do Benátek, ale na to já se svým platem můžu zapomenout, to se mi nikdy nesplní." PROČ? Ptám se já...

25.1.2023 v 11:20 | Karma článku: 24.55 | Přečteno: 759 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 27.21 | Přečteno: 496 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.78 | Přečteno: 521 | Diskuse
Počet článků 52 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 758

prostě já, www.naucimte.online

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...