Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak najít nejlepšího klienta pod slunce

naše práce je o lidech, o klientech, o koncových zákaznících..Jak je těžké v branži makléře či obchodního zástupce najít klienty?ani netušíte...a kde se hledají....

Každý týden školíme naše makléře. Školíme, jak mají fotit nemovitosti, jak porozumět smlouvám, jak radit klientům, ale i kde ty klienty vzít. Je to těžká otázka. Kde se dá najít ten správný klient, ten, který je spolehlivý, vděčný, milý a stálý. To poslední hlavně. 

Taktika většiny makléřů a obchodníků je rozdávat vizitky, letáky, dopisy do schránek, nalepují lístečkové letáky na sloupy, kde si můžete strhnout telefonní číslo či volají tzv. studené kontakty. Říká se jim tak, protože spíš než studené kontakty jsou to chladné kontakty po telefonu s nazlobenými klienty, kteří ve svých inzerátech na soukromých serverech přece jasně psali, že nestojí o kontaktování realitkami a nikde není ani psáno, že stojí o navázání obchodního kontaktu s novými partnery.

Takže kde vlastně najít kontakty? Kde je hledám já?

Jsem upovídaná a extrovertní, proto nemám problém se seznámit na na dětském lampionovém průvodu, ale kde je potkávám nejčastěji? Základ je v rituálech. Každé ráno chodím do stejné kavárny, kde se po ráno potkávám se stejnými lidmi, kteří stejně jako já dávají kafe na stojáka. Nevěřili byste, kolik stavebníků se tu denně zastaví pro svoji porci kofeinu, kolik lidí chodí do kaváren debatovat nejen o životě, ale o opruzu jménem koupě nemovitosti, o motorkách a o obchodech. Standardně stojím u baru, brouzdám v časopise o bydlení a někdo si vedle mě stoupne a začneme debatovat o vytápění, stavbách, co právě frčí atd. Slovo dá slovo a já mám kontakt, protože strýček prodává a kamarádka kupuje. 

Že je to známá věc? Asi ano, ale nejsem si jistá, že většina obchodníků tuto taktiku dělá. Bydlíme kousek od vesnické hospody na vísce, kde je víc realitních makléřů než v okruhu půl kilometrů v Praze. A jak jsem získala kontakt na prodávajícího starého mlýna u nás? Dala jsme si s ním v neděli dva panáky slivovice a zahráli jsme pár her šipek.

Tímto nenabádám k alkoholismu, ale nabádám k větší komunikaci. Je jedno, jestli jste makléř, prodáváte bio potraviny nebo dealujete energetické nápoje. Klienti sami nepřijdou, jde o to umět oslovit, zaujmout a vědět, kde hledat.

A když najdete, už nikdy ho nepustit. O tomhle bych mohla psát stohy.

Jednu klientku jsem dostala ještě na předchozím pracovišti jako paní na úklid od kolegyně.Paní se dodnes soudí s bývalou realitkou, která sice odvedla práci v podobě prodeje, ale starší ženu neznalou práva okradla o bezmála čtvrt milionů korun. Divte se, že už nechtěla věřit nikomu a už vůbec ne realitce. Když jsem ji poprvé potkala, byla naštvaná, že bydlí v bytě, který kupovala kvůli mámě, která si v mezičase dovolila umřít, a nyní tam musí žít sama, nelíbí se jí lokace a všude to má daleko. Rozhodla se, že než aby se nechala okrást podruhé v životě, tak v bytě už umře. Na první schůzce jsem se vyptala na okolnosti, kam se bude stěhovat atd. a zjistila jsem, že nemá na rezervaci jiné nemovitosti potřebné finance. Uzavřely jsme tedy dohodu. Vy budete věřit mě, já budu věřit Vám a po prodeji její nemovitosti jsem jí půjčila na rezervační poplatek jiné nemovitosti 70 000,-Kč, abychom ji plynule přestěhovali. Že bláznovství, které byste nikdy neudělali? Hop nebo trop, já jí věřila. Nerozuměla a dodnes nerozumí smlouvám, bezmezně mi věří, že bych ji neokradla. S mojí pomocí se stěhovala už třikrát, protože se stále neumí rozhodnout, kde bude bydlet, ale vždy to už šlo hladce, veškerou zodpovědnost nechá na mě a z jednoho kontaktu se rozvinul kontakt na její dceru, které jsem taktéž prodávala, její nejlepší přítelkyni, jejíž případ zrovna řeším a od nejlepší přítelkyně syn mě doporučil kolegovi z práce, který mě po prodeji dohodil dalšího kolegu. Že vám to přijde neuvěřitelné? Ne, takto to má vypadat.

A další tip? Aktuálně začínám prodávat byt dcery naší chůvy. Jak na mě přišla? Soused z hospody jednou přišel se smlouvami, zrovna když hlídala, a děkoval mi, že jsem vyřešila s dvouletým zpožděním jeho mimomanželské vyrovnání a on nemusel jet ani na katastr. Chůva dala kontakt dceři.

Že se chlubím? Ne. Poukazuji jen na to, že rituál dělá klienty a udržení stávajících klientů je o důvěře, důvěře v lidi. Někdy mě štve má práce, protože je psychicky dost náročná, koordinace x případů současně, nevědomost stran a vychytralí právníci, ale pro ty svoje věrné ovečky to asi budu dělat do konce života. Odměna není jen o penězích, hrozně mě potěší i doporučení, například jedno, co jsem dostala dnes mailem. Díky pane R.

Nemusíte umět všechno, nemusíte rozumět věcem od A do Z, taky se stále učím, ale mám ráda lidi, ráda si s nimi povídám a ráda se stavím jen tak na kafe, dovezu kytičku nebo hračku dítěti, kterého vidím v čase vyrůstat v bytě, který jsem prodala před lety.

Taky rádi vidíte výsledek své práce?

Já ano a je mi jedno, že nový vztah vzniká v pivnici u šipek, v kavárně na stojáka nebo v hospodě v Karlíne, kam chodíme skoro každý den na oběd.

 

Autor: Eliška Grecman | úterý 26.4.2016 12:08 | karma článku: 9,08 | přečteno: 270x
  • Další články autora

Eliška Grecman

Když cestuješ s chlapem…vol.1

Tak jsem se rozhodla pro pobavení popsat zážitky z cestování s mým mužem, někoho možná pobaví, někoho pobouří, ale nic jsem si nevymyslela, ani obzvlášť nijak nepřikrášlila. Možná trošku :-)

22.8.2023 v 14:34 | Karma: 22,08 | Přečteno: 954x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Všechno je maňana, take it easy a don 't worry aneb možná si to sami komplikujem

Určitě jste už slyšeli o jižanské pohostinnosti, kontaktnosti, jejich siestách, ale i laxnosti. Nevím, zda je to dáno těmi vedry, ale rozhodně se nepředřou. Ale co když jejich způsob života má něco do sebe?

13.2.2023 v 20:32 | Karma: 20,29 | Přečteno: 641x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Mimo sezónu a mimo turisty, aneb co se může stát, když jedete na vlastní pěst mimo davy

Jezdíte vždy a všude s cestovkou a sami jste se nikam neodvážili a zvažujete? Anebo jezdíte i sami, ale vždy v létě nebo nejpozději na podzim po hlavní sezóně? pojďme se podívat na pár věcí, na které lze narazit

5.2.2023 v 19:32 | Karma: 22,88 | Přečteno: 692x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Chci cestovat a poznávat svět, ALE mám omezený rozpočet

"Ty zas někde lítáš?" "Já bych si tak strašně přála se aspoň jednou za život podívat k moři, do Říma nebo třeba do Benátek, ale na to já se svým platem můžu zapomenout, to se mi nikdy nesplní." PROČ? Ptám se já...

25.1.2023 v 11:20 | Karma: 24,55 | Přečteno: 766x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Jak se z My name is nedobrovolně stalo Ich heisse.....aneb cesta za němčinou

Kolika jazyky mluvíš, tolikrát jsi člověkem, se říká. Nikdy jsem si nemyslela, že budu až tak lidská, že budu mluvit plynule třema jazyky a mým oblíbeným jazykem se stane tolik nenáviděná němčina.Cesty osudu jsou nevyzpytatelné...

6.12.2022 v 20:38 | Karma: 25,89 | Přečteno: 663x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 769x
prostě já, www.naucimte.online

Seznam rubrik