Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

MDŽ jako nový fenomén nebo návrat ke kořenům pokračujících až k lampionovému průvodu?

letošní MDŽ ve znamení překvapení..všimli jste si toho?vrací se tento již zaprášený svátek nebo se mi to jen zdálo?

Každý rok vnímám mezinárodní den žen jako svátek, který se u nás neslaví.

Stejně jako je běžné ve světě slavit Den otců, Den bez aut, Svatého Valentýna, Halloween nebo Den díkuvzdání, u nás se tolik neslaví svátky všeobecně. Což je všeobecně vzato škoda. Říkáte, proč slavit stupidní svátky? Asi proto, že víc pracujeme než odpočíváme a bavíme se, tudíž se nepotkáváme tolik u dobrého jídla a pití, nesedíme na terase u grilu, nerelaxujeme u filmů s přáteli a rodinou. Abych to sama změnila, letos jsem poprvé pořádala doma oslavu narozenin a předvánoční vypnutí, kdy jsem udělala domácí Baileys, cukroví a chlebíčky a sešlo se dvanáct lidí, co se bavili u deskové hry.

O to víc mě letos na MDŽ překvapilo, že od rána jsem dostávala smsky ve znění: Vše nejlepší ke dni žen, hezky to oslav. Nepamatuji si, že by se to v minulosti stalo. Buď jsem obklopena ignoranty,nebo se něco změnilo.

Žádnou kytku jsem sice nedostala, ale napsal mi dokonce i můj bratr, který standardně zapomíná i na moje narozeniny a kamarád, o kterém jsem neslyšela přes rok. Večer jsem vyrazila na manikúru do salónu a tam jsem se teprve pobavila. Salón sídlí naproti květinářství, kde normálně potkáte tak maximálně matku s dítětem, jak si kupuje něco do vázy. Nyní se ale tlačily fronty mužů různého věku před obchůdkem, kde přešlapovali uvnitř muži v obleku i v teplákovkách. S paní, která seděla v salónu se mnou jsme si toho všimly a bavily se tím, že jsme tipovaly, zda ten který muž koupí kytici už uvázanou, tudíž bez práce, nebo si dá tu práci s výběrem jednotlivých kytek do kytice. V jednu chvíli se dokonce dva muži přetahovali o jednu již uvázanou kytku ve váze a vyhrál ten, který kytku koupil i s vázou.

Nejvíc mě ale rozesmála dvojice mladíků ve věku cca 18 let, která s velkým řehotem dorazila ke květinářství a u výběru kytky se smála a gestikulovala tak, že je bylo slyšet široko daleko. Vyšší mladík s poďobaným obličejem připomínající výrostka z Macha a Šebestové se rozhodl, že ke Dni žen koupí kaktus, nakonec si ho nechal i dárkově zabalit. Druhý to kvitoval tleskáním a smáním se s pusou dokořán. Když si mladíci všimli,že je sledujeme, rozpačitě pokrčili rameny a druhý kluk se nakonec rozhodl, že koupí aspoň karafiát.

Nuže, bylo by fajn slavit další svátek, tak proč ne MDŽ? Je kolem spousta schopných, chytrých a milých žen, které si zaslouží alespoň jednou do roka dostat květinu nebo milou pozornost.

P.S. Loni jsem se zúčastnila s dítětem lampionového průvodu, takže návrat do minulosti nás asi nemine.

Autor: Eliška Grecman | čtvrtek 10.3.2016 20:18 | karma článku: 11,78 | přečteno: 407x
  • Další články autora

Eliška Grecman

Když cestuješ s chlapem…vol.1

Tak jsem se rozhodla pro pobavení popsat zážitky z cestování s mým mužem, někoho možná pobaví, někoho pobouří, ale nic jsem si nevymyslela, ani obzvlášť nijak nepřikrášlila. Možná trošku :-)

22.8.2023 v 14:34 | Karma: 22,08 | Přečteno: 954x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Všechno je maňana, take it easy a don 't worry aneb možná si to sami komplikujem

Určitě jste už slyšeli o jižanské pohostinnosti, kontaktnosti, jejich siestách, ale i laxnosti. Nevím, zda je to dáno těmi vedry, ale rozhodně se nepředřou. Ale co když jejich způsob života má něco do sebe?

13.2.2023 v 20:32 | Karma: 20,29 | Přečteno: 641x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Mimo sezónu a mimo turisty, aneb co se může stát, když jedete na vlastní pěst mimo davy

Jezdíte vždy a všude s cestovkou a sami jste se nikam neodvážili a zvažujete? Anebo jezdíte i sami, ale vždy v létě nebo nejpozději na podzim po hlavní sezóně? pojďme se podívat na pár věcí, na které lze narazit

5.2.2023 v 19:32 | Karma: 22,88 | Přečteno: 692x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Chci cestovat a poznávat svět, ALE mám omezený rozpočet

"Ty zas někde lítáš?" "Já bych si tak strašně přála se aspoň jednou za život podívat k moři, do Říma nebo třeba do Benátek, ale na to já se svým platem můžu zapomenout, to se mi nikdy nesplní." PROČ? Ptám se já...

25.1.2023 v 11:20 | Karma: 24,55 | Přečteno: 766x | Diskuse| Cestování

Eliška Grecman

Jak se z My name is nedobrovolně stalo Ich heisse.....aneb cesta za němčinou

Kolika jazyky mluvíš, tolikrát jsi člověkem, se říká. Nikdy jsem si nemyslela, že budu až tak lidská, že budu mluvit plynule třema jazyky a mým oblíbeným jazykem se stane tolik nenáviděná němčina.Cesty osudu jsou nevyzpytatelné...

6.12.2022 v 20:38 | Karma: 25,89 | Přečteno: 663x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 769x
prostě já, www.naucimte.online

Seznam rubrik